Adatkezelési tájékoztató

Amelyben tájékoztatjuk Önt, mint honlapunk látogatóját valamint szolgáltatásaink igénybe vevőjét társaságunk adatkezelési és adatvédelmi szabályairól.

A SOS UPS (1134 Budapest, Angyalföldi út 23.), mint adatkezelő a sosups.hu weboldal felhasználóinak személyes adatait érintő adatkezelési tevékenységéről az Általános Adatvédelmi Rendelet (Az Európai Tanács és a Parlament (EU) 2016/679 rendelete, General Data Protection Regulation, azaz GDPR, a továbbiakban: Rendelet) alapján az érintettek előzetes tájékoztatása és jogaik gyakorlásának elősegítése érdekében adja ki a jelen adatkezelési tájékoztatót.

  1. Az adatkezelő

    A sosups.hu honlapot működtető adatkezelő:

    Cégnév: SOS UPS Kft.

    Székhely: 1134 Budapest, Angyalföldi út 23.

    Cégjegyzékszám/nyilvántartási szám: 01 09 678620

    Adószám: 11825948-2-41

    Képviselő: Nyárádi Csaba

    Telefonszám: +36-1-350-5170

    Postacím: 1134 Budapest, Angyalföldi út 23.

    E-mail cím: sosups@sosups.hu

    Honlap: sosups.hu

    (a továbbiakban Adatkezelő)

    Társaságunk a GDPR 37. cikke alapján nem köteles adatvédelmi tisztviselő kinevezésére.

  2. Adatkezelési tevékenységek

    1. Adatkezelési tevékenység a honlapunkon

      Honlapunkon kizárólag az érintettek hozzájárulása, az online megrendelés teljesítése érdekében gyűjtünk és kezelünk személyes adatokat. A honlap működtetése során személyes adatokat az alábbi célból gyűjtünk, rögzítünk és tárolunk:

      1. Hírlevél küldése céljából

        A honlapunkon e-mailcíme megadásával feliratkozhat hírlevelünkre. A hírlevél-szolgáltatás igénybevétele előtt a hozzájáruló nyilatkozat szövege mellett elhelyezett jelölőnégyzet (checkbox) kipipálásával beleegyezését adja e-mailcímének kizárólag erre a célra történő felhasználásához. Az adott beleegyezés bármikor visszavonható. A leiratkozásra vonatkozó tudnivalókat ezen kívül minden hírlevél alatt megtalálja.

        Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása

        Kezelt személyes adat: név, e-mailcím

        Az adatkezelés időtartama: a hozzájárulás visszavonásáig

      2. Kapcsolatfelvétel céljából

        Amennyiben a kapcsolat felvételi űrlapon keresztül veszi fel velünk a kapcsolatot, akkor nevét és e-mail-címét kérjük megadni, hogy kérdésére gyorsan és egyénileg tudjunk válaszolni. Amennyiben telefonos kapcsolatfelvételt kér, úgy kérjük, közölje velünk a telefonszámát is. Az adatokat kizárólag kérdésének megválaszolásához használjuk fel, és azt követően töröljük.

        Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása

        Kezelt személyes adat: név, e-mailcím, telefonszám

        Az adatkezelés időtartama: a feltett kérdés megválaszolásáig

    2. Adattovábbítás

      A honlapunk használata során megadott személyes adatait kizárólag arra a célra használjuk, amelyhez hozzájárulását adta. Adataihoz csak a jelen adatkezelési tájékoztatóban megnevezett adatfeldolgozók férnek hozzá, és azokat kizárólag a részünkre nyújtott szolgáltatás teljesítése körében, a jelen tájékoztatóban meghatározott célok érdekében kezelik, harmadik személynek nem továbbítják.

    3. Sütik (cookie-k) használata

      Általános tájékoztatás

      A süti egy egyszerű szövegfájl, melyet az internetes oldal kiszolgálója az Ön számítógépén vagy mobileszközén tárol. A kiszolgáló később képes visszakeresni vagy olvasni a szóban forgó süti tartalmát. A sütiket az Ön böngészője kezeli. Minden süti egyedi és anonimizált adatokat tartalmaz, például egyedi azonosítót, a honlap nevét, számokat és betűket. Segítségükkel a honlap „emlékszik” az ön böngészési beállításaira. A sütik semmilyen személyes adatot nem tartalmaznak, és nem alkalmasak az egyes felhasználók beazonosítására. A sütik között vannak olyanok, amelyek az internetes oldalon tett látogatás végén lejárnak, míg mások hosszabb ideig a számítógépén maradnak.

      A sütik lehetővé teszik a beállítások megőrzését, gyorsabbá teszik a böngészést, azaz a honlap kényelmesebb használatát biztosítják. Sütik használata nélkül Önt minden alkalommal új látogatónak fogja tekinteni, amikor új oldalt nyit meg – ha például egy oldalon bezár egy menüt, aztán új oldalt nyit meg, az új oldal „nem emlékszik” az Ön korábbi döntésére, és az új oldalt ismét a megnyitott menüvel mutatja. A sütik segítségével a honlap „emlékszik” a látogatóra, a látogatás ideje alatt (munkamenet-süti) vagy az ismételt látogatások során is (tárolt süti).

      Vannak, akik tolakodásnak tartják, ha egy honlap adatokat tárol számítógépükről vagy mobileszközükről, különösen, ha ezeket az adatokat számukra ismeretlen harmadik fél tárolja. Önnek lehetősége van egyes sütik vagy bármiféle süti elhelyezésének megtiltására, sőt, a korábban elhelyezett sütik törlésére is, azonban tisztában kell lennie azzal, hogy így esetleg nem tud majd minden funkciót használni. A sütik engedélyezését vagy letiltását általában az internet böngészők Eszközök/Beállítások menüjében az Adatvédelem beállításai alatt, a cookie vagy süti menüpontokban végezheti el.

      A számítógépe merevlemezére korábban már telepített sütiket, azok érvényességi idejének lejártát megelőzően törölheti. A törlésre többnyire az internet böngésző Eszközök/Beállítások menüjében az Előzmények terület Törlés menüpontjában van lehetőség.

      A sütik érkezhetnek arról a honlapról, amelyet Ön meglátogat, de származhatnak azokról honlapokról is, amelyek az Ön által látogatott honlap tartalmát szolgáltatják. A „first party” sütiket az a honlap helyezi el, amelyet Ön meglátogat, és csak ez a honlap képes olvasni őket. A „third party” sütiket az Ön által meglátogatott honlaptól eltérő szervezet hozza létre és használja.

      Tájékoztatás a látogatás során létrejövő adatokról

      A honlapunkra belépéskor felugró ablakban jelenik meg a sütik használatára vonatkozó szöveges ismertető, ahonnan közvetlenül elérhető az adatkezelési tájékoztató szövege. Az Elfogadom gomb lenyomásával a látogató elfogadja, a Nem fogadom el gomb lenyomásával visszautasítja a sütik használatát.

      A sütik használatának elfogadása esetén a látogatás során kezelt adatkör:

      • az látogató által használt IP cím,
      • a böngésző típusa,
      • a böngészésre használt eszköz operációs rendszerének jellemzői (beállított nyelv),
      • látogatás időpontja,
      • a meglátogatott (al)oldal, funkció vagy szolgáltatás,
      • kattintás.

      Milyen sütiket alkalmazunk?

      1. Rendszer süti

        Név: SSESS… – session (munkamenet) süti

        Hozzájárulás: nem igényel

        Leírás: a webes alkalmazás session sütije

        Cél: Honlap biztonságos működésének biztosítása

        Érvényesség: böngésző session vége

      2. Nyomkövető süti

        Név: cookie_accepted

        Hozzájárulás: igényel

        Leírás: személyre szabáshoz

        Cél: Ön látogatásának megjegyezése, szolgáltatásunk hatékonyságának növelése

        Érvényesség: 99 év

      3. Nyomkövető sütik (harmadik féltől származó)

        Hozzájárulás: nem igényel

        Leírás: új session-ök és látogatók azonosítására, a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás menti le

        Cél: a weboldal látogatása során harmadik személyek (pl. Google) szolgáltatásaihoz kapcsolódik

        • Név: _ga --> Érvényesség: 2 év
        • Név: _gac_UA-65720955-1 --> Érvényesség: 1 hónap
        • Név: _gat_gtag_UA_65720955_1 --> Érvényesség: 1 perc
        • Név: _gid --> Érvényesség: 1 nap

        A harmadik féltől származó sütiről (third party cookie) részletesen itt https://www.google.com/policies/technologies/types/, az adatvédelemről pedig itt https://www.google.com/analytics/learn/privacy.html?hl=hu olvashat.

  3. Adatfeldolgozók

    A weboldal működtetése érdekében az alábbi adatfeldolgozók az adatkezelő nevében személyes adatokat kezelnek:

    1. Tárhely szolgáltatás

      Cégnév: 3 in 1 Hosting Számítástechnikai és Szolgáltató Betéti Társaság

      Székhely: 2310 Szigetszentmiklós, Brassó utca 4 A.

      Kapcsolat: admin@megacp.com

      Tárhely szolgáltatónk a működtetéshez feltétlenül szükséges mértékben kezeli a honlapon megadott személyes adatokat.

      Adatkezelési tevékenysége: a személyes adatok tárolása a szerveren.

    2. Könyvelés

      Cégnév: Womi Kft.

      Székhely: 6787 Zákányszék, Erdei utca 3.

      Cégjegyzékszám: 06 09 023276

      Adószám: 14575927-2-06

      Kapcsolattartó: Mityókné Győrösi Ibolya

      Telefonszám: +36 30 239 6508

      E-mailcím: womi@t-online.hu

      Az SOS UPS Kft. által kiállított számlákat a könyvelési szolgáltatást nyújtó partnerünknek továbbítjuk a könyvelési és adózási kötelezettségek teljesítése céljából.

      Az adatkezelés jogalapja: a könyvvezetésre és adózásra vonatkozó jogi kötelezettségeink teljesítése.

      Kezelt adatok köre:

      • az érintett vezeték- és keresztneve;
      • a számla kiállításához megadott számlázási név, cím és adószám (ha utóbbi kötelező, vagy az érintett megadja);

      Az adatkezelés időtartama: a számla kibocsátásától számított 8. év végéig

    3. Hírlevél és/vagy direkt marketing

      Cégnév: SendinBlue

      Székhely: 55 rue d’Amsterdam, 75008 Paris

      Cégjegyzékszám: 498 019 298

      Kapcsolatfelvétel: www.sendinblue.com/contact/

      Honlap: www.sendinblue.com

      Az adatkezelés jogalapja: hírlevél feliratkozás vagy direkt marketing e-mailekre való feliratkozás önkéntes hozzájárulással

      Kezelt adatok köre: név, e-mailcím

      Az adatkezelés időtartama: visszavonásig

  4. A webáruház

    1. A vásárláshoz és beléptetéshez kapcsolódó adatkezelés

      Az adatkezelés célja:

      • a webáruházunkban található termékek megvásárlása,
      • beléptetés,
      • készülékek hibabejelentése,
      • készülékek vásárlásával és szervizelésével kapcsolatos panaszok és ügyfélszolgálati igények kezelése,
      • az érintettnek szükséges mértékű beazonosítása,
      • az érintettek egymástól való megkülönböztetése.

      Az adatkezelés jogalapja:

      Az érintettel kötött szerződés (online megrendelés) teljesítése, jogvita esetén az adatkezelő jogos érdeke.

      Kezelt adatok köre:

      • az érintett vezeték és keresztneve;
      • az érintett e-mail címe;
      • az érintett telefonszáma (amennyiben azt az érintett megadja);
      • az érintett által megadott szállítási cím (ha az érintett megadja, pl. házhozszállítást igényel);
      • a rendelési tranzakció száma és időpontja;
      • a megvásárolt készülékek száma, típusa és értéke.

      Az adatkezelés időtartama: visszavonásig

    2. A számlakibocsátáshoz kapcsolódó adatkezelés

      Az adatkezelés célja:

      A számlaadásra vonatkozó jogszabályi kötelezettségek betartása.

      Az adatkezelés jogalapja:

      Az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettségek teljesítése.

      Kezelt adatok köre:

      • az érintett vezeték- és keresztneve;
      • a számla kiállításához megadott számlázási név, cím és adószám (ha utóbbi kötelező, vagy az érintett megadja);
      • a tranzakció száma, dátuma és időpontja;
      • a bizonylat tartalma.

      Az adatkezelés időtartama: A számlakibocsátáshoz kapcsolódó adatkezelés esetében az adatkezelés időtartama a számla kibocsátásától számított 8 év, illetve a mindenkor hatályos számviteli- és adó jogszabályokban rögzített kötelező bizonylat-megőrzési idő.

    3. Számlázás

      Az SOS UPS Kft. az általa értékesített termékek és szolgáltatások esetében a vásárlók személyes adatait használja a számlázáshoz az általa használt SAP Business One rendszerben.

      Az adatkezelés célja: a telephelyen történő vásárlás, telefonos megrendelés, online megrendelés, mint szerződés teljesítéséhez kapcsolódó bizonylat kiállítása, megőrzése

      Az adatkezelés jogalapja: szerződés teljesítése

      Kezelt adatok köre:

      • az érintett vezeték- és keresztneve;
      • a számla kiállításához megadott számlázási név, cím és adószám (ha utóbbi kötelező, vagy az érintett megadja);
      • a tranzakció száma, dátuma és időpontja;
      • a bizonylat tartalma.

      Az adatkezelés időtartama: A számlakibocsátáshoz kapcsolódó adatkezelés esetében az adatkezelés időtartama a számla kibocsátásától számított 8 év, illetve a mindenkor hatályos számviteli- és adó jogszabályokban rögzített kötelező bizonylat-megőrzési idő.

  5. Tájékoztatás az érintett személy jogairól

    1. A jelen adatvédelmi tájékoztatót a honlapunkon folyamatosan hozzáférhetővé tesszük, a módosításáról a regisztrált látogatóinkat a módosítást követő első belépéskor felugró ablakban tájékoztatjuk. A regisztráció/hírlevél feliratkozás során felhívjuk a látogató figyelmét az adatkezelés céljára, az adatkezelés időtartamára, a leiratkozás lehetőségére és módjára, valamint biztosítjuk, hogy a személyes adatai kezelésére vonatkozó hozzájárulás megadását megelőzően adatkezelési tájékoztató tartalmát megismerhesse.

    2. Amennyiben személyes adatait nem Öntől kaptuk meg, (hanem pl. nyilvános adatbázisból, mint a Facebook), egy hónapon belül; illetve az első kapcsolatfelvétel alkalmával tájékoztatjuk az érintett személyes adatok köréről, valamint azok forrásáról és arról, hogy az adatok nyilvánosan hozzáférhető forrásokból származnak-e.

    3. Tájékoztatást kérhet arról, hogy az Adatkezelő kezeli-e a személyes adatát, és ha igen, akkor kérheti, hogy az általa kezelt személyes adatokhoz biztosítson hozzáférést. Az adatkezelőnek az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát térítésmentesen az érintett rendelkezésére kell bocsátania. Az érintett által kért további másolatokért az adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthat fel.

    4. Kérheti, hogy az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat, illetve hiányos adatait egészítse ki.

    5. Kérheti az Adatkezelő által kezelt személyes adatainak törlését.

      Az Adatkezelő köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, ha

      1. a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
      2. az érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
      3. az érintett tiltakozik az adatkezelése ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre;
      4. a személyes adatokat jogellenesen kezelték;
      5. a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
      6. a személyes adatok gyűjtésére közvetlenül gyermeknek kínált, információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.

      A törlés megtagadható:

      • a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából, vagy
      • ha a Személyes adatok kezelésére jogszabály felhatalmazást ad; valamint
      • jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.

      A törlési kérelem megtagadásáról az Adatkezelők minden esetben tájékoztatják a Felhasználót, megjelölve a törlés megtagadásának indokát. Személyes adat törlésére irányuló igény teljesítését követően a korábbi (törölt) adatok már nem állíthatók helyre.

      Az Adatkezelő által küldött hírlevelek az azokban található leiratkozás linken keresztül mondhatók le. Leiratkozás esetén az Adatkezelő a hírlevél adatbázisában a felhasználó személyes adatait törli.

    6. A Felhasználó kérheti, hogy személyes adatainak kezelését az Adatkezelő korlátozza, ha

      • vitatja a kezelt személyes adatok pontosságát, vagy
      • az Adatkezelés jogellenes, de a Felhasználó ellenzi a kezelt Személyes adatok törlését, vagy
      • az Adatkezelés célja megvalósult, de a Felhasználó igényli azok Adatkezelők általi kezelését jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez.

      Az adatkezelés korlátozásának feloldásáról az érintettet előzetesen tájékoztatni kell.

    7. A Felhasználó kérheti, hogy az Adatkezelők a Felhasználó által rendelkezésére bocsátott és a Felhasználó által automatizált módon kezelt Személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban részére átadják és/vagy azokat egy másik adatkezelő részére továbbítsák.

    8. A Felhasználó tiltakozhat személyes adatainak kezelése ellen:

      • ha a Személyes adatok kezelése kizárólag az Adatkezelőkre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez vagy az Adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges;
      • ha az Adatkezelés célja közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás; vagy
      • ha az Adatkezelésre közérdekű feladat teljesítése érdekében kerül sor.

      Az Adatkezelő a Felhasználó tiltakozásának jogszerűségét megvizsgálják, és ha a tiltakozás megalapozottságát megállapítják, az Adatkezelést megszüntetik és a kezelt személyes adatokat zárolják, továbbá a tiltakozásról és az annak alapján tett intézkedésekről értesítik mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatok korábban továbbításra kerültek.

    9. Adatvédelmi incidens esetén, feltéve hogy az valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az adatkezelőnek indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatnia kell az érintettet az adatvédelmi incidensről. E tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell legalább a következőket:

      1. a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;
      2. ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket;
      3. ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.
  6. Az érintett jogainak érvényesítése

    1. Adatkezeléssel kapcsolatos bármilyen kéréssel, kérdéssel, észrevétellel az adatkezelő munkatársaihoz fordulhat a címünkre (1134 Budapest, Angyalföldi út 134.) írt levélben vagy a sosups@sosups.hu címre küldött e-mailben.

    2. Az Adatkezeléssel kapcsolatos panaszával közvetlenül a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.; telefon: +36-1-391-1400; e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu; honlap: www.naih.hu) fordulhat.

    3. A Felhasználó jogainak megsértése esetén bírósághoz fordulhat. A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per – az érintett választása szerint – az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható.

Budapest, 2019. július 01.